Masz pytania ? 71 306 70 43
Masz pytania?

Zgodność systemów ERP Comarch z przepisami polskiego prawa

Opublikowano: 11.07.2016 | Kategorie: Aktualności

Nowoczesne systemy ERP muszą podążać za dynamicznymi zmianami na rynku prawno-podatkowym. Dostawcy pionierskiego oprogramowania dla firm nie mogą sobie pozwolić na jakiekolwiek niedociągnięcia, które mogą mieć dla właścicieli firm i ich pracowników bardzo poważne, długofalowe konsekwencje.

Zgodność systemów ERP z przepisami prawa jest więc kwestią kluczową.

Zwłaszcza, że analizując trudności, jakie pojawiają się przed współczesnymi polskimi przedsiębiorcami już na 2 miejscu wskazują oni (zaraz po wysokich pozapłacowych kosztach pracy) nadmiar obowiązków biurokratycznych i niestabilność prawa.

Nowoczesne systemy ERP będą w tej sytuacji na wagę złota.

Zgodność systemów ERP Comarch z przepisami polskiego prawa

Nie tylko zautomatyzują najważniejsze procesy w firmie, podnosząc ich efektywność i wydajność, ale również, dzięki regularnym aktualizacjom, umożliwią przedsiębiorcom dostosowywanie swoich działań do dynamicznych zmian na rynku przepisów prawnych.

W przypadku narzędzi Comarch ERP zachowanie zgodności z obowiązującym prawem i dostosowanie do specyfiki naszego rynku to niezbędne minimum.

Comarch ERP a zmiany w prawie

Comarch wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów bierze na swoje barki ciężar monitorowania zmian przepisów i wprowadzania niezbędnych aktualizacji w oferowanych systemach. Choć jest to zadanie odpowiedzialne i niełatwe, starania Comarchu każdego dnia zostają docenione przez zadowolonych klientów na całym świecie. System Comarch ERP to nowoczesne oprogramowanie na miarę XXI wieku, które nie tylko spełnia aktualne potrzeby przedsiębiorców, ale stanowi również znakomitą bazę do przyszłych aktualizacji, modyfikacji i rozwoju poszczególnych funkcji.

Aktualizacje Comarch w przeszłości

Tylko w ostatnich kilkunastu miesiącach w systemach Comarch ERP pojawiło się szereg aktualizacji, spowodowanych zmianami prawa. Wśród nich znalazły się np. zmiany wartości najniższej emerytury, przeciętnego wynagrodzenia oraz minimalnego wynagrodzenia pracowników młodocianych, które weszły w życie od 1 marca 2016 roku.

Kilka miesięcy później (od 1 czerwca 2016 roku) pojawiły się kolejne zmiany w wysokościach przeciętnego wynagrodzenia oraz wynagrodzenia minimalnego pracowników młodocianych. Aktualizacje wynikające z ww zmian zostały wprowadzone w systemie Comarch ERP Optima / XL HR / Altum HR oraz Comarch ERP Klasyka.

Comarch ERP a Jednolity Plik Kontrolny

Już niebawem w życie wejdą kolejne zmiany, wynikające z wprowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK).

Od 1 lipca 2016 roku przed obowiązkiem do udostępniania ksiąg podatkowych organom podatkowym w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego staną największe firmy, zatrudniające przynajmniej 250 pracowników, lub których roczny obrót jest równy lub wyższy niż 50 mln euro lub całkowity bilans roczny jest wyższy niż 43 mln euro.

Powodem takiego działania jest konieczność uszczelnienia systemu podatkowego, usprawnienie i ujednolicenie procesu kontroli przedsiębiorców oraz większa ściągalność podatków (np. podatku VAT), co w obecnych okolicznościach często okazuje się niemożliwe.

Posiadacze aktualnej gwarancji Comarch ERP mają zapewnioną bezpłatną aktualizację udostępnioną przez producenta. Podobnie jest, gdy użytkownik korzysta z systemów w chmurze Comarch Cloud – w tym przypadku wersja jest zawsze aktualna i zgodna z wymogami prawa.

Terminy, w których poszczególne systemy będą gotowe do obsługi JPK przedstawiają się następująco:

Comarch ERP XL – od wersji 2016.3 – planowane udostępnienie 30 maja 2016

Comarch ERP Altum – od wersji 2016.5 – planowane udostępnienie 30 czerwca 2016

Comarch ERP Optima – od wersji 2016.5 – planowane udostępnienie 20 czerwca 2016

Funkcjonalność pojawi się wyłącznie od powyższych wersji, w wersjach starszych nie będzie ona wspierana.

Jednolity Plik Kontrolny dla małych firm

Małe i średnie firmy zostaną objęte koniecznością wprowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego dopiero od lipca 2018 roku. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów, niezbędne dla nich aktualizacje systemów będą gotowe już od 1.07.2016. Dzięki temu przedsiębiorcy zyskają odpowiednią ilość czasu na wdrożenie oraz aktualizacje nowych funkcjonalności oraz procesy testowania poszczególnych narzędzi.

Dane kontaktowe

Wrocław Infortes Sp. z o.o.
Aleja Śląska 1
54-118 Wrocław
tel. (071) 306 70 40
email: info@infortes.pl
Warszawa Infortes Sp. z o.o.
Skierniewicka 10a
01-230 Warszawa
tel. (022) 398 89 16
email: info@infortes.pl
Zielona Góra Infortes Sp. z o.o.
ul. Zimna 1
65-100 Zielona Góra
tel. (068) 506 50 10
email: info@infortes.pl
Poznań Infortes Sp. z o.o.
ul. Dąbrowskiego 77a
60-529 Poznań
tel. (061) 415 13 25>
email: info@infortes.pl

 

2024 © Infortes Systemy ERP - Platynowy Partner Comarch | Projekt i wykonanie mohi.to
Formularz kontaktu
Wiadomość pomyślnie wysłano. Dziękujemy. Skontaktujemy się z Państwem niebawem.