Niemiecki Yellow Point zdecydował się na Comarch ALTUM – elastyczną platformę ERP idealną dla rozwijającego się detalisty
Opublikowano: 10.12.2010 | Kategorie: Napisali o nasYellow Point niemiecka sieć sklepów oraz hurtowni z torebkami i akcesoriami skórzanymi stała się użytkownikiem połączonych platform Comarch ALTUM i Comarch Retail. O wyborze systemu ERP Comarch zdecydowały: funkcjonalność dostosowana do specyfiki handlu detalicznego, elastyczne wsparcie procesów hurtowych, zintegrowane rozwiązanie dla punktów sprzedaży (POS), wielowymiarowe analizy (Business Intelligence) oraz narzędzie Workflow do modelowania i automatyzacji procesów biznesowych
Zmiany w procesach biznesowych stanowiły główną przyczynę, dla której przedsiębiorstwo Yellow Point GmbH z siedzibą w Ludwigsfelde koło Berlina, zdecydowało się na nowy system ERP. Firma zajmuje się w swoich 14 filiach sprzedażą torebek, walizek, plecaków, portfeli i akcesoriów skórzanych. Na coraz większą skalę Yellow Point prowadzi także sprzedaż hurtową.
– W wyniku przejęcia firmy Hats GmbH nasza sprzedaż hurtowa wyraźnie wzrosła i nadal odnotowuje tendencję wzrostową – mówi Dirk Hermann, prezes spółki. – Procesy dotyczące handlu hurtowego, w przeciwieństwie na przykład do kalkulacji cen w handlu detalicznym, mogliśmy osiagnąć tylko czasochłonnymi metodami. Poszukiwaliśmy rozwiązania, które jest w stanie wspierać oba modele biznesowe, w dwóch jednocześnie prowadzonych firmach – dodaje.
Prezes obu spółek wyjaśnia, iż wybór padł na Comarch ALTUM połączony z Comarch Retail, ponieważ rozwiązanie to nie tylko kompleksowo prezentuje procesy biznesowe w handlu hurtowym i detalicznym, ale również spełnia gamę wymagań ze zintegrowanymi funkcjonalnościami na czele.
– Comarch ALTUM oferuje firmom ze stanowiskami kasowymi, których system do tej pory nie był dodatkowo połączony z oprogramowaniem ERP, zintegrowane rozwiązanie Point-of-Sale. Analizy, których potrzebujemy do kalkulacji prowizji, bonusów, raportowania i planowania, są już zintegrowane. Do tej pory mogliśmy przygotowywać je wyłącznie w sposób manualny w Excelu. Obecnie analizy te generowane są automatycznie” – mówi Dirk Hermann, dyrektor sprzedaży Yellow Point.
Yellow Point nabył 30 licencji Comarch ALTUM oraz Comarch Retail. System wystartuje jeszcze w tym roku.
Comarch ALTUM to jedyny polski system klasy ERP stworzony zupełnie od podstaw, z uwzględnieniem kilkunastoletniego doświadczenia Comarch w produkcji oprogramowania dla firm. Kierowany jest na rynki międzynarodowe oraz rynek polski, gdzie pół roku od premiery wybrało go już 10 firm.
O Yellow Point
Przedsiębiorstwo Yellow Point GmbH to jednocześnie detalista i hurtownik, oferujący szeroką gamę torebek, walizek, plecaków, tornistrów, portfeli i innych akcesoriów. Artykuły producentów wiodących marek są sprzedawane w 14 filiach sieci sklepów „Taschenparadies” w Berlinie i Potsdamie. Wraz z przejęciem Hats GmbH wzrosła liczba sklepów Yellow Point oraz zwiększył się udział przedsiębiorstwa w sprzedaży hurtowej. Hats GmbH sprzedaje czapki, rękawiczki i szaliki, ale główną część biznesu stanowi sprzedaż hurtowa. Firma zatrudnia obecnie 120 pracowników.