Masz pytania ? 71 306 70 43
Masz pytania?

Comarch ERP Optima

Comarch ERP Optima to wielomodułowy, zintegrowany system informatyczny klasy ERP, stworzony z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach z każdej branży. System składa się ze zintegrowanych (pracujących na jednej bazie danych) modułów obsługujących różne obszary działalności przedsiębiorstwa, takie jak handel, magazyny, księgowość, kadry i płace, zarządzanie relacjami z klientem, serwis oraz analizy biznesowe.

Comarch ERP Optima to najpopularniejszy i najczęściej wybierany w Polsce program dla małych i średnich firm z każdej branży. Modułowa budowa oraz intuicyjna obsługa sprawiają, że z systemu Comarch ERP Optima korzysta już ponad 60 000 firm.

Oprogramowanie zawsze pozostaje w zgodzie z obowiązującymi przepisami, dzięki czemu możesz bezpiecznie i odpowiedzialnie prowadzić swoją firm.

System jest dostępny zarówno w wersji stacjonarnej, którą Klienci instalują na własnym sprzęcie komputerowym, jak i wersji usługowej – w chmurze – zainstalowanej na infrastrukturze Comarch, do której Klienci logują się za pośrednictwem Internetu. Wersja w chmurze pozwala na ograniczenie kosztów związanych z inwestycjami w infrastrukturę IT oraz sprawia, że praca z system Comarch ERP Optima jest możliwa z dowolnego miejsca na świecie.

Comarch ERP Optima to także rozwiązanie, z którym usprawnisz proces zarządzania Twoim biurem rachunkowym lub kancelarią doradztwa podatkowego oraz przyspieszysz obsługę klientów.

System Comarch ERP Optima kompleksowo wspiera wszystkie procesy zachodzące w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa. Za poszczególne funkcjonalności odpowiadają osobne moduły, które ze sobą współpracują dzięki jednej bazie danych. System jest elastyczny i daje możliwość dopasowanie do indywidualnych potrzeb użytkowników. Klient sam decyduje, z których funkcjonalności (modułów) chce korzystać, a w razie potrzeb możliwa jest swobodna rozbudowa systemu o dodatkowe moduły, przy zachowaniu wszystkich dotychczasowych funkcjonalności i zachowaniu pełnej bazy danych.

HANDEL I MAGAZYN

Comarch ERP Optima Faktury

To moduł przeznaczony dla firm usługowych, który w prosty sposób umożliwia obsługę transakcji handlowych. Dzięki pełnej integracji z pozostałymi modułami przepływ danych w programie jest niczym nie ograniczony, co usprawnia obsługę rozliczeń handlowych oraz procesy księgowe.

Moduł Comarch ERP Optima Faktury umożliwia:

  • wystawienie faktur sprzedażowych i zakupowych,
  • fiskalizację sprzedaży dla osób fizycznych,
  • obsługę transakcji w złotówkach i w walutach obcych,
  • wystawianie dokumentów korygujących (korekty: danych, ilości, wartości (ceny), stawki VAT, zbiorcza/rabat),
  • sprzedaż/zakup ze standardowymi formami płatności (gotówka, przelew, kompensata), jak również zdefiniowanymi przez Użytkownika programu,
  • prowadzenie rejestru usług i kontrahentów.

Comarch ERP Optima Handel

To to moduł wspomagający sprzedaż i prowadzenie gospodarki magazynowej. Moduł ten zawiera wszystkie funkcjonalności modułu Faktury, a także gwarantuje pełną kontrolę procesów logistycznych prowadzonych w przedsiębiorstwie, przez co umożliwia efektywne zarządzanie towarami w magazynie.

Moduł Comarch ERP Optima Handel umożliwia dodatkowo:

  • wystawianie różnorodnych dokumentów magazynowych,
  • dodanie w programie logo firmy, które jest drukowane na dedykowanych wydrukach Faktury Sprzedaży,
  • prowadzenie wielu magazynów jednocześnie,
  • określenie metody rozliczania magazynu (FIFO, LIFO, AVCO),
  • przeprowadzenie inwentaryzacji (zobacz film),
  • prostą produkcję,
  • bezpośrednią integrację z kurierem DPD,
  • obrót opakowaniami kaucjonowanymi,
  • ewidencję wyrobów węglowych,
  • tworzenie deklaracji Intrastat,
  • współpracę z Krajowym Rejestrem Długów w celu weryfikacji wiarygodności kontrahentów,
  • monitorowanie przewozu towarów wrażliwych za pomocą SENT, (Zobacz film),
  • prowadzenie sprzedaży internetowej (współpraca z Comarch ERP e-Sklep, wszystko.pl),
  • współpracę z aplikacją dla przedstawicieli handlowych Comarch ERP Mobile Sprzedaż,
  • współpracę z drukarkami i kasami fiskalnymi, terminalami płatniczymi,  czytnikami kodów kreskowych, kolektorami danych, drukarkami etykiet.

Moduł Comarch ERP Optima Handel Plus zawiera funkcjonalności niezbędne w przypadku przedsiębiorstw prowadzących rozbudowaną gospodarkę magazynową.

Moduł Comarch ERP Optima Handel Plus pozwala dodatkowo na:

  • oznaczanie przyjęć towarów konkretnymi partiami, dzięki czemu Użytkownik może zdecydować, z której dostawy lub którą sztukę o określonych cechach chce wydać z magazynu,
  • wystawienie Faktur Zakupu/Sprzedaży oraz Paragonów na towary pochodzące z różnych magazynów

Comarch ERP Optima Detal

Moduł został stworzony z myślą o punktach sprzedaży detalicznej. Umożliwia wystawianie paragonów oraz powiązanych z nimi faktur sprzedaży. Łatwa obsługa, współpraca z ekranami dotykowymi i czytnikami kodów kreskowych oraz czytelny interfejs, czyni z okna sprzedaży detalicznej doskonałe narzędzie do pracy w sklepach, punktach gastronomicznych czy firmach handlowych. Aplikacja jest zintegrowana z pozostałymi modułami Comarch ERP Optima, z którymi współpracuje podczas prowadzenia sprzedaży.

KSIĘGOWOŚĆ

Comarch ERP Kasa/Bank

Moduły handlowe współpracują z modułem Comarch ERP Optima Kasa Bank, który umożliwia bieżącą kontrolę wszelkich zagadnień związanych z przepływem środków pieniężnych w firmie. Pozwala na uzyskanie informacji na temat kondycji finansowej przedsiębiorstwa, rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów, a także ponoszonych kosztów, czy też stanu bieżących należności i zobowiązań.

Moduł Comarch ERP Optima Kasa Bank zapewnia:

  • prowadzenie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,
  • definiowanie dowolnych form płatności,
  • rozliczenia dokumentów w różnych walutach, przy czym jeden z tych dokumentów musi być wystawiony w PLN, a drugi w walucie obcej,
  • automatyczne tworzenie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w walucie,
  • możliwość generowania dokumentów kompensat,
  • seryjne rozliczenia dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów z Listy dokumentów nierozliczonych,
  • seryjne rozliczanie dokumentów z Preliminarza płatności,
  • możliwość wystawiania not odsetkowych, ponagleń zapłaty oraz potwierdzeń sald,
  • elektroniczną wymianę danych z bankiem zarówno poprzez eksport przelewów do pliku jak również import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank,
  • możliwość wymiany danych z bankami poprzez webserwisy,
  • wykonanie zbiorczego zestawienia wpływów i wydatków na poszczególne dni, zarówno tych już wprowadzonych (zapisów) jak i planowanych (zdarzeń) – Kalendarz.

Moduł Comarch ERP Optima Kasa Bank Plus pozwala dodatkowo na:

  • prowadzenie magazynu walut (bieżąca wycena operacji na rachunkach bankowych, kasach walutowych),
  • rozliczanie delegacji krajowych oraz zagranicznych,
  • tworzenie rozbudowanej listy uprawnień i blokad dla Użytkowników programu.

Comarch ERP Optima Księga Podatkowa

Moduł Comarch ERP Optima Księga Podatkowa pozwala na obsługę księgową firmy, rozliczającej się z fiskusem na podstawie Księgi przychodów i rozchodów lub na podstawie ewidencji przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym oraz ewidencji wymaganych w przypadku płatników podatku od towarów i usług (rejestry VAT).

Moduł Księga Podatkowa pozwala na prowadzenie:

  • zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów,
  • rejestrów VAT,
  • ewidencji dodatkowej,
  • ewidencji wynagrodzeń,
  • rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu,
  • spisu z natury,
  • naliczenia zaliczek na podatek dochodowy,
  • sporządzenie deklaracji podatkowych,
  • możliwość wysyłania do systemu e-Deklaracji,
  • rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielnej płatności – Split payment.

Comarch ERP Optima – Księga Handlowa

Comarch ERP Optima Księga Handlowa umożliwia firmie prowadzenie pełnej księgowości w firmie zgodnie i w oparciu o Ustawę o rachunkowości.

Moduł Księga Handlowa pozwala na:

  • tworzenie okresów obrachunkowych,
  • stworzenie wielopoziomowego planu kont oraz wykorzystanie funkcji grup kont,
  • księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych,
  • generowanie zestawienia obrotów i salda za dowolny okres,
  • wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania wszystkich dokumentów oraz deklaracji,
  • predekretację dokumentów,
  • prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27 i wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracji,
  • sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7,
  • rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową,
  • obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
  • inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego,
  • oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.,
  • księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe,
  • parowania ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych,
  • generowanie automatycznych różnic kursowych i kompensat w momencie rozliczania rozrachunków,
  • tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd,
  • import lub eksport plików poprzez pracę rozproszoną,
  • tworzenie opisu analitycznego dla dokumentów,
  • automatyczna internetowa wymiana dokumentów,
  • tworzenie i wysyłanie plików JPK (VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG) do Urzędu Skarbowego,
  • scalenie plików JPK_VAT,
  • automatyczne rozliczanie przelewów bankowych przy imporcie,
  • prowadzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielnej płatności – Split payment.

Moduł Księga Handlowa Plus dodatkowo pozwala na:

  • zakładanie oraz księgowanie na konta walutowe,
  • opcję księgowania schematami księgowymi na konta walutowe,
  • przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej,
  • generowanie przeszacowania walut.

Comarch ERP Optima Środki Trwałe

Moduł pozwala na kompleksową obsługę  gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, czy też wyposażeniem dodatkowym.

Moduł Środki Trwałe pozwala na:

  • automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
  • generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego,
  • zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa, naturalna),
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych,
  • ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych,
  • uwzględnianie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych,
  • zawieszenie amortyzacji środka trwałego,
  • ewidencję środków trwałych będących w budowie,
  • przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowania.

PŁACE I KADRY

Comarch ERP Optima Płace i Kadry

Obsługa działu kadrowo – płacowego wymaga ciągłego śledzenia zmieniających się przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.

Dzięki regularnym aktualizacjom, przygotowywanym przez ekspertów Comarch, uwzględniającym wszelkie te zmiany, moduł Płace i Kadry zapewnia błyskawiczną reakcję na zmieniające się wymogi.
Aplikacja wydatnie wspomaga obsługę kadrowo-płacową każdej firmy. Dzięki starannie zaprojektowanym funkcjonalnościom, praca jest zautomatyzowana, przez co minimalizowane jest niebezpieczeństwo pojawienia się błędu podczas wykonywania operacji. Moduł jest w pełni zintegrowany z programem Płatnik, co umożliwia prowadzenie rozliczeń z ZUS. Z kolei integracja z systemem e-Deklaracje pozwala automatycznie wysyłać deklaracje podatkowe do US.

Moduł Comarch ERP Optima Płace i Kadry umożliwia:

  • zaewidencjonowanie pracowników z możliwością odnotowania przebiegu zatrudnienia, w firmie i poza nią,
  • tworzenie struktury podległościowej, która ułatwia zarządzanie kadrami w Comarch ERP Optima oraz w aplikacji Comarch ERP e-Pracownik,
  • rozliczanie wypłat z uwzględnieniem nieobecności, czasu pracy, dodatków i akordów,
  • import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, m.in.: aktualnych danych kadrowych, informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, danych dotyczących planu pracy, czasu przepracowanego oraz nieobecności,
  • import danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik (na podstawie ZUS ZUA),
  • kontrolę unikalności numeru PESEL pracowników,
  • import elektronicznych zwolnień lekarskich,
  • rozliczanie nieobecności z możliwością wydrukowania podstaw obliczeniowych dla: urlopu, choroby, ekwiwalentu za urlop,
  • kontrolę wykorzystania limitów nieobecności przez pracownika, np. urlopu wypoczynkowego (w tym limitu dla pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy oraz pracownika uprawnionego do obniżonej normy dobowej),
  • kontrolę limitu 14/30/60 dni w roku dla zasiłku opiekuńczego,
  • wybór metody odnotowywania czasu pracy pracowników (w tym metoda uproszczona – wpisywanie sumarycznie czasu pracy za cały miesiąc),
  • rozliczanie nieobecności związanych z rodzicielstwem w połączeniu z pracą na część etatu,
  • automatyczne wyliczanie podstawy składek emerytalno-rentowych dla pracowników przebywających na urlopach wychowawczych,
  • sprawne definiowanie indywidualnych planów pracy oraz rejestrowanie czasu pracy,
  • ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy w godzinach nocnych oraz nadliczbowych,
  • definiowanie niestandardowych składników wypłat, nieobecności oraz limitów nieobecności,
  • tworzenie korekt, zarówno dla pracowników jak i dla właścicieli, do zaksięgowanych list płac, z możliwością zachowania w programie wypłat naliczonych w pierwotnej postaci,
  • podział wynagrodzenia pracownika na wypłatę gotówkową i/lub przelew na konto bankowe,
  • rozliczanie umów cywilnoprawnych, w tym zawieranych z cudzoziemcami, z uwzględnieniem kontroli minimalnego wynagrodzenia obowiązującego dla zleceniobiorców,
  • rozliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych, z wykorzystaniem wydruku ewidencji czasu pracy dla zleceniobiorców,
  • powiązanie dodatków i umów cywilnoprawnych z listami płac, co umożliwia ich automatyczne naliczanie na wybranych listach płac,
  • naliczanie i wydruk deklaracji podatkowych zgodnych z obowiązującymi wzorami formularzy,
  • wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje,
  • sporządzanie deklaracji dla PFRON (Wn-D wraz z załącznikami) oraz wydruków pomocniczych do DEK-II i DEK-I-0,
  • sporządzanie wydruków pomocniczych do raportów GUS,
  • tworzenie i przesyłanie do Płatnika formularzy zgłoszeniowych oraz deklaracji rozliczeniowych ZUS dla pracowników i właścicieli wraz z wymaganymi załącznikami,
  • możliwość odnotowania indywidualnego rachunku składkowego przedzielonego płatnikowi przez ZUS,
  • archiwizację wybranych formularzy oraz archiwizację wypłat za wskazany okres,
  • przesyłanie list płac z bazy kadrowo-płacowej do innej bazy, w celu ich zaksięgowania.

Moduł Comarch ERP Optima Płace i Kadry Plus posiada dodatkowe funkcje, takie jak:

  • struktura organizacyjna, która pozwala przypisać pracowników do poszczególnych wydziałów,
  • opcja powiązania listy płac z wybranym wydziałem,
  • obsługa kas zapomogowo-pożyczkowych: przynależność do PKZP, rejestracja składek (wkładów), przydzielanie zapomóg, udzielanie pożyczek z tworzeniem harmonogramów spłat, raportowanie,
  • ewidencja i kontrola wysokości potrąceń (w tym komorniczych i alimentacyjnych),
  • wykonywanie operacji dla wielu pracowników jednocześnie, m.in.: naliczanie limitów nieobecności, zmiana wartości wybranych pól w formularzu kadrowym, dodawanie nieobecności, wstawianie dni w planie/czasie pracy,
  • możliwość obsługi kadrowo-płacowej dla pracowników wieloetatowych,
  • rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników oddelegowanych do pracy za granicą,
  • rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników tymczasowych,
  • automatyczne, okresowe naliczanie składników wynagrodzenia,
  • możliwość odnotowania w kalendarzu obecności pracownika dowolnej liczby wejść/wyjść w różnych strefach czasu pracy w ciągu dnia,
  • rozliczanie nadgodzin w okresie rozliczeniowym dłuższym niż 1 miesiąc, w tym rozdzielenie nadgodzin dobowych i średniotygodniowych oraz ewidencjonowanie odbioru czasu wolnego za nadgodziny,
  • możliwość importu informacji o czasie przepracowanym rejestrowanych za pomocą czytników RCP,
  • możliwość definiowania dodatków według indywidualnych wzorów klientów i łączenia ich w grupy,
  • atrybuty – czyli cechy, za pomocą których można opisywać pracowników, wprowadzając dowolną liczbę dodatkowych informacji,
  • funkcjonalność generowania opisu analitycznego dla poszczególnych składników wypłaty.

Comarch ERP Optima Płace i Kadry można zintegrować również:

  • z systemem Comarch ERP XL,
  • z systemem Comarch ERP Altum,
  • z aplikacjami mobilnymi: Comarch HRM oraz Comarch Mobile Zarządzanie.

To potrzeba Klienta decyduje o tym, jakie funkcjonalności programu będzie wykorzystywał w swojej pracy. W każdym momencie możliwe jest rozszerzenie instalacji z modułu Płace i Kadry do Płace i Kadry Plus.
Moduły te charakteryzują się przede wszystkim: prostą obsługą, przejrzystością informacji, możliwością szybkiego dostosowywania się do zmieniających się przepisów oraz stabilną pozycją na rynku.

CRM I SERWIS

Comarch ERP Optima CRM

Moduł, dzięki któremu można planować kanały kontaktu z klientem, ewidencjonować przeprowadzone spotkania, rozmowy telefoniczne oraz przydzielać zadania pracownikom, a także przeprowadzić proces windykacji.

Wiedza zgromadzona w module pozwala na prowadzenie uporządkowanych działań marketingowych czy sprzedażowych. Umożliwia szybkie i łatwe filtrowanie oraz analizowanie danych, bieżącą kontrolę stopnia realizacji zadania oraz dostosowanie działań do potrzeb/wymagań poszczególnych kontrahentów. Comarch ERP Optima CRM oszczędza Twój cenny czas i czyni relacje z klientem bardziej efektywnymi.

Funkcjonalność modułu Comarch ERP Optima CRM obejmuje:

  • rejestrację kontaktów z klientami (klient, data, rozmawiający, opis przebiegu rozmowy, czas rozmowy, itd.), a także harmonogramowanie zadań i rejestrację wykonanych czynności, automatyczne generowanie przypomnień do zadań,
  • faktury cykliczne – automatyczne generowanie kompletu faktur dla wielu podmiotów
  • obsługę firmowej skrzynki pocztowej (email/poczta elektroniczna)
  • ankiety
  • przygotowanie oraz obsługę ofert handlowych.

Dodatkowo moduł Comarch ERP Optima CRM Plus zawiera mechanizm automatycznej windykacji należności oraz możliwość tworzenia ankiet.

W ramach procesu windykacji możliwe jest:

  • automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail informujących kontrahentów o nieuregulowanych płatnościach,
  • tworzenie kontaktów lub zadań CRM związanych z takimi kontrahentami,
  • generowanie i wysyłanie poprzez e-mail ponagleń zapłaty oraz wiadomości informujących o nieuregulowanych należnościach,
  • blokowanie sprzedaży.

Moduł CRM PLUS umożliwia zbieranie dodatkowych informacji i opinii bezpośrednio od kontrahenta. Taką uniwersalną formą, która pozwala na budowanie wzorcowych wywiadów z kooperantami w zależności od potrzeby użytkowników, są ankiety.

Comarch ERP Optima Serwis

Moduł Comarch ERP Optima Serwis dedykowany jest dla firm świadczących usługi, a także serwisujących sprzedawane towary. Moduł Comarch ERP Optima Serwis może współpracować z modułem Comarch ERP Optima Faktury oraz z modułem magazynowym Comarch ERP Optima Handel / Handel Plus (w zakresie pobierania części z magazynu).

Pozwala na:

  • tworzenie zleceń serwisowych i generowanie na ich podstawie dokumentów handlowo-magazynowych,
  • tworzenia zleceń cyklicznych na podstawie wzorca – zlecenia mogą być generowane ręcznie lub automatycznie.
  • możliwość planowania i dodawania czynności serwisowych w terminarzu.

Comarch ERP Optima Obieg Dokumentów

Moduł Comarch ERP Optima Obieg Dokumentów pozwala na gromadzenie i łatwe katalogowanie każdego rodzaju dokumentów firmowych (skany, zdjęcia, pliki Word, Excel i inne) oraz ich swobodne wyszukiwanie. Dodatkowo za pomocą tego modułu można zdefiniować i dostosować do własnych potrzeb proces obiegu dokumentów.

RAPORTOWANIE I ANALIZY

Comarch ERP Optima Analizy BI

Dla firm o małej lub średniej wielkości używanie arkuszy Excela do podejmowania strategicznych decyzji biznesowych nie jest już wystarczające.  Firmy posiadają prawdziwe góry informacji do przeanalizowania, jeśli chcą odkryć, co tak naprawdę zwiększa ich sprzedaż. Firmy gromadzą szczegółowe wiadomości o poszczególnych konsumentach, wprowadzają nowe kanały sprzedaży czy rozszerzają asortyment – danych przybywa.

Rozwiązaniem dla tej sytuacji jest Comarch ERP Optima Analizy Business Intelligence – intuicyjne narzędzie służące do budowania raportów i analiz na bazie informacji wprowadzonych do programu Comarch ERP Optima.

Moduł Comarch ERP Optima Analizy BI powstał z myślą o właścicielach i osobach zarządzających małymi i średnimi firmami. Dostarcza on informacji niezbędnej do monitorowania i zarządzania przedsiębiorstwem. Dzięki umożliwieniu analizowania i porównywania danych w Comarch ERP Optima Analizy BI nie trzeba czekać na powstające długo raporty i można działać znacznie efektywniej.

Każda firma dąży do zwiększenia przewagi konkurencyjnej. Analiza prowadzonego biznesu możliwa dzięki modułowi Comarch ERP Optima Analizy BI pozwala skuteczniej zarządzać firmą, poprzez dostarczenie kompletnej i wiarygodnej informacji o każdej z części biznesu.

Każda firma powinna dążyć do zwiększenia przewagi konkurencyjnej. Analiza prowadzonego biznesu możliwa dzięki modułowi Comarch ERP Optima Analizy BI pozwala skuteczniej zarządzać firmą poprzez dostarczenie kompletnej i wiarygodnej informacji o każdej z części biznesu.

Dzięki ponad 100 gotowym raportom, jakie dostępne są w Comarch ERP Optima Analizy Bi, można szybko uzyskać informacje o poniesionych kosztach, wysokości sprzedaży czy skuteczności uruchomienia nowych kanałów dystrybucji. Co więcej, można samodzielnie i szybko zmienić raport, np. porównanie sprzedaży rok do roku – z miesięcznej na kwartalną lub roczną.

Moduł pozwala na prezentowanie raportów i analiz w postaci tabel lub wykresów, których typy (słupkowe, liniowe, kołowe, stożkowe) można dowolnie kształtować.

Korzyści wynikające z posiadania modułu Comarch ERP Optima Analizy BI:

  • Lepszy wgląd w działalność przedsiębiorstwa – firmy korzystające z modułu otrzymują rzetelną, szybką i aktualną informację o wielu aspektach swojej działalności.
  • Usprawnienie procesu podejmowania decyzji – podejmowanie decyzji staje się łatwiejsze dzięki czytelnym i przekrojowym danym na temat funkcjonowania firmy w postaci analiz i raportów, które pozwalają właścicielom i osobom zarządzającym firmą na rozstrzyganie, czy i jakie działania mają zostać podjęte do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
  • Obniżenie kosztów pozyskiwania analiz – Comarch ERP Optima Analizy BI szybko odpowiada na postawione pytania, a zbudowanie nawet najbardziej skomplikowanych sprawozdań oraz zestawień sprowadza się do użycia prostej metody drag & drop.
  • Oszczędność czasu – dzięki zastosowaniu subskrypcji, stale wykonywane raporty będą zawsze dostarczane na czas. Moduł samoczynnie wyśle raport ze wszystkimi niezbędnymi informacjami pozwalającymi na zdiagnozowanie bieżącej sytuacji w firmie i podjęcie odpowiednich działań.
  • Weryfikacja realizacji planów firmy – wykorzystując moduł Comarch ERP Optima Analizy BI w prosty sposób na jednym sprawozdaniu, można odczytać stopień zrealizowanego planu i prześledzić trendy dla każdego z kluczowych wskaźników efektywności.

BI Point Menadżer – analityka biznesowa w Comarch ERP Optima

Platforma analityczna BI Point integruje się z bazą danych programu Optima aby móc później przesłać ustrukturyzowane dane do narzędzia analitycznego w postaci raportów i dashboardów obejmujących 5 obszarów analitycznych:

  • Logistyka,
  • Handel,
  • Płace i Kadry,
  • Księgowość,
  • Płatności.

Dostępne w produkcie gotowe zestawy raportów pozwolą menadżerom czy właścicielom m.in. prowadzić codzienne analizy sprzedaży czy zakupów, lepiej zarządzać należnościami i zobowiązaniami, kontrolować rentowność w ujęciu m.in. działów czy regionów, mieć wgląd w czas pracy i pensje pracowników czy zarządzać stanami magazynowymi  – a to tylko część możliwości jakie zapewnia BI Point Menadżer.

Co istotne, dla użytkowników Comarch ERP Optima, BI Point Menadżer to możliwość korzystania z raportów i analiz także na urządzeniach mobilnych, jak tablet czy smartfon dzięki wbudowanemu w narzędzie responsywnemu designowi.  Dzięki temu odbiorcy raportów otrzymują możliwość wglądu w wyniki firmy w dowolnej chwili, z dowolnego miejsca i urządzenia z dostępem do internetu.

Coraz więcej firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że aby efektywnie konkurować z największymi graczami na rynku, muszą analizować dane gromadzone w wyniku prowadzonej działalności, aby mieć pełny obraz sytuacji firmy. W tym aspekcie z pomocą przychodzą narzędzia klasy Business Intelligence jednak często barierą uniemożliwiającą ich wdrożenie jest brak zasobów zarówno ludzkich jak i finansowych. Dla tej grupy klientów idealnym rozwiązaniem są produkty dostępne w modelu chmurowym, do których zalicza się BI Point Menadżer. Wdrożenie tego typu rozwiązania jest proste, szybkie oraz niekosztowne – użytkownik ponosi jedynie miesięczną opłatę za licencję, bez dodatkowych kosztów związanych z drogim sprzętem, licencjami obcymi czy aktualizacją do nowszych wersji.

SPRZEDAŻ W INTERNECIE

W programie Comarch ERP Optima zastosowane zostały różne sposoby sprzedaży i promocji w Internecie. Jednym ze sposobów jest Comarch ERP e-Sklep, który jest kompletnym oprogramowaniem do prowadzenia własnego sklepu internetowego. e-Sklep wyróżnia: pełna integracja z Comarch ERP Optima, automatyczna synchronizacja stanów magazynowych, zamówień oraz towarów, integracja z serwisem aukcyjnym Allegro, skuteczne pozycjonowanie w Google. Drugim sposobem jest sprzedaż i promocja na wszystko.pl – galerii handlowej, która jest bezpłatna – dlatego to najlepszy sposób na rozpoczęcie sprzedaży w sieci.

Comarch ERP Optima e-Sklep powstał w celu zaspokojenia potrzeb rynkowych przedsiębiorstw w zakresie sprzedaży on-line. Comarch ERP Optima e-Sklep dedykowany jest dla firm, które chcą poszerzyć możliwości dotarcia do klientów poprzez oferowanie swoich towarów w ogólnodostępnym sklepie internetowym lub dedykowanym sklepie B2B.

Współpraca Comarch ERP Optima z Comarch ERP e-Sklep polega na:

  1. eksporcie do Comarch ERP e-Sklep danych o towarach oraz grupach towarów,
  2. imporcie danych o nowych kontrahentach zapisanych w Comarch ERP e-Sklep,
  3. imporcie zamówień złożonych w Comarch ERP e-Sklep.

  • Creator to firma z trzydziestoletnią tradycją, działa w branży profilaktyki ochrony zdrowia oraz rehabilitacji. Posiada kilka ośrodków we Wrocławiu oraz w Łodzi. Creator zajmuje się także projektowaniem, produkcją oraz kompleksowym uruchamianiem kriokomór leczniczych i rekreacyjnych.
    Creator sp. z o.o.
  • Mitutoyo Polska oferuje stacjonarne urządzenia pomiarowe wyposażone w oprogramowanie komputerowe i reprezentuje japońską firmę Mitutoyo w naszym kraju. Poza sprzedażą urządzeń firma zapewnia także serwis i obsługę posprzedażną dla klientów.
    Mitutoyo Polska sp. z o.o.
  • Elzap Elektrotechnika to firma handlowa, która prowadzi sprzedaż hurtową i detaliczną wyrobów elektrotechnicznych znanych producentów. Ponadto firma zajmuje się projektowaniem i montażem złącz i rozdzielnic.
    Elzap Elektrotechnika sp. z o.o.
  • KRUK od wielu lat jest liderem branży i kluczowym graczem zarówno w obszarze windykacji na zlecenie jak i obrotu wierzytelnościami. Firma odzyskuje należności m.in. dla banków, pośredników kredytowych, ubezpieczycieli.
    Kruk S.A.
  • Firma Compta Rapid Fingas Agnieszka to wrocławskie biuro rachunkowe działające na rynku od 1999 roku. W ramach świadczonych przez biuro usług rachunkowych prowadzona jest księgowość małych i średnich firm oraz rozliczenia kadrowo-płacowe.
    Compta Rapid Fingas Agnieszka
  • Hoomark sp. z o.o. jest polskim oddziałem firmy Hoomark BV. Firma produkuje papiery ozdobne oraz akcesoria do pakowania na wszystkie okazje. Frima korzysta ze wzorów i licencji m.in. Disney i Warner Bros.
    Hoomark sp. z o.o.

Dane kontaktowe

Wrocław Infortes Sp. z o.o.
Aleja Śląska 1
54-118 Wrocław
tel. (071) 306 70 40
email: info@infortes.pl
Warszawa Infortes Sp. z o.o.
Skierniewicka 10a
01-230 Warszawa
tel. (022) 398 89 16
email: info@infortes.pl
Zielona Góra Infortes Sp. z o.o.
ul. Zimna 1
65-100 Zielona Góra
tel. (068) 506 50 10
email: info@infortes.pl
Poznań Infortes Sp. z o.o.
ul. Dąbrowskiego 77a
60-529 Poznań
tel. (061) 415 13 25>
email: info@infortes.pl

 

2024 © Infortes Systemy ERP - Platynowy Partner Comarch | Projekt i wykonanie mohi.to
Formularz kontaktu
Wiadomość pomyślnie wysłano. Dziękujemy. Skontaktujemy się z Państwem niebawem.