Masz pytania ? 71 306 70 43
Masz pytania?

Sprzedaż wielokanałowa z wykorzystaniem systemów ERP Comarch

Opublikowano: 06.09.2016 | Kategorie: Aktualności

Nie da się ukryć, że detaliści oraz sieci handlowe konkurują obecnie o klientów bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Inwestując ogromne pieniądze w kampanie reklamowe, starają się zdobyć przewagę konkurencyjną, która zapewni im stabilne, wysokie zyski i świetlaną przyszłość. Niestety, kosztowna kampania reklamowa to obecnie zdecydowanie zbyt mało, aby zapewnić firmie wzrost sprzedaży. Aby osiągnąć oczekiwane rezultaty, warto zmienić kierunek swoich działań, dostosowując je do dynamicznych zmian na rynku.

Współczesny klient

Współczesny klient coraz powszechniej korzysta z niestandardowych form zakupu towarów lub usług. Do powstania takich tendencji z pewnością przyczynił się większy dostęp do internetu, wygoda dokonywania transakcji, spędzanie więcej czasu w sieci, a co za tym idzie – rosnące zaufanie do tej formy komunikacji oraz zakupów on-line.

W Polsce jest już ponad 12 milionów e-klientów. Zwolennicy takiej formy kupowania towarów doceniają przede wszystkim wygodę zakupów oraz atrakcyjne ceny produktów oferowanych w sieci. W wielu przypadkach cena produktu, kupionego w sklepie internetowym jest znacznie niższa niż w sklepie stacjonarnym.

Obecność firmy w internecie

Obecność firmy w internecie przekłada się nie tylko na większą rozpoznawalność marki i wzrost zaufania klientów. Przynosi ona znaczne zyski ze sprzedaży on-line oraz wpływa pozytywnie na sprzedaż kanałami tradycyjnymi.
Zwłaszcza młodzi konsumenci często wybierają kupno towarów przez internet.
Nierzadko zdarza się, że kupując produkty w internecie klienci odbierają je w sklepie stacjonarnym. Takie rozwiązanie przynosi więc zyski ze sprzedaży online, a jednocześnie wpływa na wzrost sprzedaży w kanałach tradycyjnych.

Przed zakupem produktu w sklepie stacjonarnym, użytkownicy internetu sprawdzają jego ceny w poszczególnych sklepach, weryfikują opinie o produkcie, a także o jego producencie i sprzedawcy. Korzystając z ogólnodostępnych porównywarek oraz serwisów w opiniami mają niemal nieograniczone możliwości wyboru.
Taka sytuacja jest dla przedsiębiorców motywacją, ale również sporym wyzwaniem. Aby utrzymać się „na fali” nie wystarczy jedynie atrakcyjna cena i dobra obsługa klienta.
W dzisiejszym świecie handlu chodzi bowiem o coś zupełnie innego.

Telefon, komputer i tradycyjny sklepach

Na przestrzeni ostatnich lat bardzo popularna stała się tendencja do „przełączania się”między wieloma kanałami podczas procesu zakupu towarów.
Co to oznacza w praktyce?
Załóżmy, że potrzebujemy nowych butów. Aby wybrać idealny fason, kolor i rozmiar wybierasz się do sklepu obuwniczego. Znajdujesz idealny model. Korzystając z telefonu komórkowego sprawdzasz w porównywarce cenowej, ile zapłacisz za takie buty w poszczególnych sklepach internetowych. Ceny towarów w sklepach on-line bywają niższe od tych w sklepach stacjonarnych nawet o 50 proc.! Po znalezieniu najlepszej oferty, decydujesz się na zakup. Składasz zamówienie przez telefon. Taka opcja często jest zdecydowanie wygodniejsza niż kupno produktu za pośrednictwem strony internetowej sklepu, wyświetlanej na smartfonie. Wiele sklepów internetowych nie posiada mobilnych stron, przez co proces złożenia zamówienia jest nieco utrudniony.
Decydujesz się odebrać towar w sklepie stacjonarnym, gdyż jak się okazuje, możesz zrobić to jeszcze tego samego dnia. Proste? Wyjątkowo!

Choć niestety nie zawsze dla przedsiębiorcy.

Wyzwania dla przedsiębiorców

Będąc przedsiębiorcą, musimy dostosować swoje działania do aktualnych tendencji rynkowych. Nie da się ukryć, że przyszłość handlu będzie należeć właśnie do tych sprzedawców, którzy umiejętnie połączą sprzedaż internetową ze sprzedażą stacjonarną. Połączenie potencjału obu tych kanałów, przełoży się na wymierne korzyści z wdrożonej strategii, nazywanej modelem omnichannel.

Model omnichannel to koncepcja sprzedaży wielokanałowej, której kluczowym założeniem jest połączenie handlu internetowego z handlem tradycyjnym. Model omnichannel zakłada pełną integrację kanałów sprzedaży w jednym miejscu, przy zachowaniu harmonijnej polityki cenowej oraz gospodarki magazynowej. Wdrażając taką strategię bardzo ważne jest efektywne powiązanie ze sobą procesów sprzedaży, dostawy i zwrotów.
Proces wdrożenia strategii sprzedaży wielokanałowej nie jest procesem łatwym. Wszystkie działania muszą być bowiem gruntownie przemyślane, zaplanowane i co najważniejsze – spójne.

Dostosowanie oprogramowania do kierunku zmian

Poza polityką firmy i kierunkiem jej działania, kluczowe będzie także dostosowanie aktualnie użytkowanego oprogramowania do nowych warunków i realiów.
Z pomocą przychodzą tu nowe technologie, zastosowane w profesjonalnych systemach ERP.

ERP a sprzedaż wielokanałowa

Narzędziem, które okaże się bardzo przydatne dla przedsiębiorców, prowadzących sprzedaż wielokanałową będzie z pewnością narzędzie Comarch iSklep24 z funkcją Facebook shop. Zakupy za pośrednictwem Facebooka są nowością na polskim rynku usług e-commerce. Nowością, która z pewnością okaże się bezapelacyjnym strzałem w dziesiątkę! Facebook jest bowiem niekwestionowanym królem portali społecznościowych. Obecnie w Polsce korzysta z niego około 6,5 miliona użytkowników, na świecie – aż 750 milionów!

Sklep na Facebooku może być doskonałym uzupełnieniem e-sklepu. Zwłaszcza, że w kontekście funkcjonalności właściwie wcale się od niego nie różni.
Po dokonaniu krótkiej konfiguracji wszystkie produkty dostępne w sklepie internetowym, stają się widoczne również w Facebook shop. Sam zakup towarów jest taki sam, jak zakup towarów w tradycyjnym sklepie internetowym
Co ważne – to właśnie sklep internetowy pozostaje główną jednostką dowodzącą. To właśnie w nim pojawiają się informacje na temat złożonych zamówień zarówno tych pochodzących z e-sklepu, jak również tych, złożonych przez Facebook. Dzięki temu internetowy sklep zyskuje swego rodzaju oddział, dzięki któremu sprzedawca może dotrzeć do szerokiej grupy użytkowników portalu społecznościowego.

Koordynacja wszystkich kanałów sprzedaży

Oprócz tworzenia nowych kanałów dystrybucji i skutecznego nimi zarządzania, ogromnie ważne jest również skoordynowanie i synchronizacja wszystkich kanałów. Aby uniknąć kłopotliwych pomyłek i nieporozumień, konieczne będzie wdrożenie systemu, który pomoże „opanować” ewentualny chaos i dostroi się do potrzeb przedsiębiorcy.
Nowoczesne systemy ERP Comarch umożliwiają efektywne zarządzanie towarem, monitorowanie bieżących stanów magazynowych, zarządzanie wydaniami zamówionych towarów.
Dzięki temu będziesz miał pewność, że nie sprzedaż towaru, którego w rzeczywistości nie posiadasz na stanie.

Statystyki sprzedaży

Systemy ERP Comarch pozwalają także na kompleksową analizę dystrybucji we wszystkich kanałach. Dzięki nim będziesz wiedział, które produkty sprzedają się w jakich kanałach, którzy klienci kupują przez sklep na Facebooku, a którzy w tradycyjnym e-sklepie.
Dzięki odpowiedniemu gromadzeniu danych i stosownym narzędziom, które dają do nich dostęp (np. Comarch Business Intelligence) będziesz mógł precyzyjnie ustalić przebieg dalszych działań. Z pomocą Business Intelligence zdecydujesz jaką promocję warto przygotować, komu ją przedstawić i w jaki sposób przełoży się ona na przyszłe dochody.
Zakup nowoczesnego oprogramowania ERP będzie dla firmy najlepszą inwestycją. Zwłaszcza, jeśli zależy Ci na tym, aby podążać za zmieniającymi się na rynku trendami.
Nowoczesne systemu ERP umożliwiają efektywne zarządzanie wszystkimi procesami w firmie. Dzięki nim będziesz w stanie zredukować liczbę błędów oraz znacząco poprawić obsługę klienta.

Dlaczego warto postawić na sprzedaż wielokanałową?

Wykorzystanie dodatkowych kanałów dystrybucji przyczynia się do znacznego wzrostu przychodów firmy. Oprócz stacjonarnej sprzedaży wykorzystujemy bowiem inne kanały, docierając do zupełnie innych klientów. Dzięki połączeniu wielu rodzajów dystrybucji, działania sprzedażowe stają się kompleksowe, wieloaspektowe i spójne.

Jak pokazują badania polskiego rynku e-commerce, średnie przychody sklepów skupiających się jedynie na handlu internetowym są około 5-10 proc. mniejsze niż zyski konkurencji korzystającej z wielu kanałów sprzedaży (Internet Standard, „ecommerce 2010”).

Dane kontaktowe

Wrocław Infortes Sp. z o.o.
Aleja Śląska 1
54-118 Wrocław
tel. (071) 306 70 40
email: info@infortes.pl
Warszawa Infortes Sp. z o.o.
Skierniewicka 10a
01-230 Warszawa
tel. (022) 398 89 16
email: info@infortes.pl
Zielona Góra Infortes Sp. z o.o.
ul. Zimna 1
65-100 Zielona Góra
tel. (068) 506 50 10
email: info@infortes.pl
Poznań Infortes Sp. z o.o.
ul. Dąbrowskiego 77a
60-529 Poznań
tel. (061) 415 13 25>
email: info@infortes.pl

 

2024 © Infortes Systemy ERP - Platynowy Partner Comarch | Projekt i wykonanie mohi.to
Formularz kontaktu
Wiadomość pomyślnie wysłano. Dziękujemy. Skontaktujemy się z Państwem niebawem.