Jakie wybrać oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami?
Opublikowano: 24.03.2016 | Kategorie: AktualnościSatysfakcjonujące, owocne relacje z klientami są gwarancją sukcesu każdej firmy. Obecnie to nie ilość klientów, a ich lojalność i oddanie marce decydują o powodzeniu w biznesie. Trzeba wiedzieć bowiem, że lojalni klienci są również promotorami produktów i usług firmy. To właśnie oni, jako zadowoleni użytkownicy oferowanych przez Ciebie dóbr będą polecać je kolejnym osobom. W czasach rozkwitu nowoczesnych mediów cyfrowych oraz portali społecznościowych zarówno dobre, jak i kiepskie opinie na temat produktów i usług rozchodzą się w zawrotnym tempie. Dzięki prostym działaniom, mającym na celu polepszenie jakości serwisu firma ma szansę znacząco zyskać w oczach aktualnych i potencjalnych kontrahentów.
Obecne standardy obsługi klientów ulegają dynamicznym zmianom i przeobrażeniom. Oferowany przez nas serwis nie może być jedynie poprawny. Musi być doskonały. Niezwykle ważna w zachowaniu znakomitych relacji z kontrahentami jest personalizacja oferowanych im usług, produktów i treści. System, umożliwiający owocne i efektywne zarządzaniem relacjami z klientami jest ku temu niezbędny.
Najpopularniejsze systemu do zarządzania relacjami z klientami
Do najbardziej popularnych systemów, służących zarządzaniu relacjami biznesowymi są systemy CRM. Systemy CRM (Consumer Relationship Management czyli System zarządzania relacjami z klientami) wspierają proces zarządzania kontaktami w obszarach operacyjnych i analitycznych. Celem wprowadzenia systemu CRM jest zwiększenie poziomu satysfakcji klientów i co za tym idzie wzrost prestiżu, sprzedaży i przychodów firmy.
CRM można określić również jako nowoczesną formę komunikacji pomiędzy firmą a jej klientami. Komunikacja odbywa się przy pomocy nowoczesnych narzędzi informatycznych, stworzonych specjalnie dla potrzeb komunikacyjnych i sprzedażowych oraz dla usprawnienia pracy wewnątrz firmy. To co istotne, to aktywne słuchanie i realizacja pragnień kontrahentów. Takie działanie prędzej czy później przełoży się na zwiększenie renomy firmy i wzrost zysków.
Dzięki systemowi CRM każdy pracownik będzie mógł szybko i sprawnie odnaleźć wszystkie informacje na temat danego klienta, począwszy od historii jego zamówień, przez ulubione produkty, aż po osobiste adnotacje, wskazówki i uwagi, które zrodziły się w czasie trwania współpracy. Dzięki jeszcze lepszej znajomości preferencji i wymagań klientów, możliwym będzie stworzenie i zaoferowanie im szytego na miarę, spersonalizowanego produktu, który całkowicie spełni ich oczekiwania. Dzięki zaawansowanym funkcjom, profesjonalny system CRM wspiera również działania marketingowe, automatyzując procesy wysyłki np. newslettera, pomaga zorganizować pracę poszczególnych pracowników oraz całych zespołów, np. poprzez planowanie rozmów telefonicznych i spotkań biznesowych, a także umożliwia skuteczne rozdzielanie i monitorowanie działań przy poszczególnych projektach. System CRM przyda się zarówno w niewielkiej firmie usługowej, jak i w ogromnym przedsiębiorstwie, zatrudniającym setki pracowników.
Wybierając najlepszy dla swojej firmy system CRM warto poszukać takiego, który umożliwi Ci wdrożenie spersonalizowanych, szytych na miarę rozwiązań Oprogramowanie, które będzie odpowiedzią na konkretne potrzeby Twojej firmy z pewnością okaże się doskonałą inwestycją, która przełoży się na szereg korzyści zarówno dla pracowników poszczególnych szczebli, jak i dla całego przedsiębiorstwa. Z pewnością można stwierdzić, że wdrożony z powodzeniem system CRM stanie się swoistym centrum dowodzenia firmy.
Jaki system CRM wybrać?
Jednym z najpopularniejszych na rynku jest system CRM7. Oprogramowanie wyróżnia się wyjątkową funkcjonalnością oraz wszechstronnością zastosowania. CRM7 wspiera funkcjonowanie przedsiębiorstwa poprzez łatwą rejestrację historii działań z klientami, generowanie dokumentów i raportów, zarządzanie obiegiem informacji w firmie, realizację kampanii marketingowych oraz prowadzenie obsługi serwisowej. Wszystkie informacje na temat klienta znajdują się w jednym miejscu i są należycie chronione. Niezaprzeczalnym walorem systemu jest możliwość jego integracji z innymi zewnętrznymi systemami i narzędziami, takimi jak urządzenia mobilne, strony internetowe, systemy magazynowe czy oprogramowanie księgowe.
Dzięki tak wszechstronnemu działaniu daje on możliwość pełnego i kompleksowego zarządzania relacjami z klientem, począwszy od jego pozyskania, poprzez obsługę, aż po serwis. Korzystając z profesjonalnego CRM-u masz szansę zautomatyzować wiele działań i procedur, zwiększając efektywność pracy i eliminując ewentualne pomyłki. To co ważne, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, to możliwość personalizacji kampanii marketingowych oraz innych działań, mających na celu pozyskanie lub utrzymanie klienta. Niewielu odbiorców decyduje się obecnie na skorzystanie z ogólnodostępnych rozwiązań, z których mogą skorzystać wszyscy. Personalizacja i indywidualne traktowanie partnerów biznesowych to pierwszy krok do sukcesu.
Bardzo pomocną funkcją systemu CRM7 jest Moduł Rozdzielacza Firm, który automatycznie przydziela pracownikom telefony do wykonania z wybranej bazy klientów. Pozwala to na scentralizowane i sprawne planowanie pracy wielu osób. W ten sposób zaoszczędzony czas pracownicy mogą przeznaczyć na bezpośrednią obsługę klienta i inne, niezbędne w danej chwili działania. System pozwala również na samodzielne tworzenie zaawansowanych akcji marketingowych, począwszy od stworzenia ich koncepcji, poprzez realizację aż po monitorowanie i raportowanie wyników kampanii. Na podstawie uzyskanych danych możemy w sposób przemyślany wcielić w życie kolejne działania.
Kiedy warto wdrożyć oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami – CRM?
Decydując się na rozwój własnej działalności, prędzej czy później poczujesz, że tradycyjne, nieco przestarzałe metody zarządzania relacjami biznesowymi już się nie sprawdzają. Twoja decyzja może być wynikiem popełnionych błędów, efektem spadku sprzedaży, czy wzrostu przewagi konkurencji.
Wbrew obiegowej opinii systemy CRM są odpowiednie zarówno dla małych, jak i ogromnych firm. To co ważne, to wybór idealnego, szytego na miarę produktu. Jeśli zarządzasz niewielką firmą, wybierz system, który będzie dedykowany małym podmiotom, jeśli szukasz CRM-u, który spełni potrzeby dużego przedsiębiorstwa zainwestuj w spersonalizowane, szyte na miarę oprogramowanie, które uwzględni wszystkie jego potrzeby.
Jeśli specyfiką Twojej firmy jest telefoniczna obsługa klienta, praca z rozbudowaną siecią przedstawicieli handlowych, działających w terenie czy branża e-commerce wprowadzenie CRM-u powinno odbyć się możliwie jak najszybciej. Dlaczego? W przypadku tych branż doskonała obsługa klienta ma kluczowe znaczenie. To od sprawnej i profesjonalnej obsługi zależą wyniki, a co za tym idzie sukces Twojego przedsiębiorstwa.